Skip to content

Guldkorn fra 150 geeks

6. november 2010

Jeg er til Geek Girl Meetup i København. I kælderen i Iværksætterhuset er 150 geek girls samlet til diskussion og deling af deres viden om web og IT. Efter en halv dag med geeky emner, hvad tænker nogle af de mange geek girls så? (Opdateres løbende d. 6. november 2010).

Det  er rart, at der er så mange fra Sverige. Det gør, at man kan møde flere, der blogger og bruger twitter. Det er rigtig rart, at vi er så mange forskellige, ellers kan det godt blive en lidt lukket kreds. Astrid Maria Bigoni @astridmn

Jeg har blandt andet broderet en robot på Geek Girl Meetup. Nu er den færdig, og den er sej. Ida Hrönn @idahronn

Jeg synes, det er et brandgodt initiativ. Det er lidt spøjst med det der tøjswapping. Måske er det at putte lidt meget kønsperspektiv på. Men det er fedt, og jeg vil gerne deltage igen. Kristina Pedersen @Pedersen

Geek Girl Meetup er meget innovativt. Jeg får en masse smagsprøver fra de korte oplæg, og en masse input fra folk til, hvor langt man kan komme inden for den her branche. Det er et rigtig sejt sted til at netværke. Pia Buhl @piabuhl

Jeg bliver inspireret til andre måder at bruge sociale medier og arbejde med internettet på. Fx har jeg mødt en, der bruger twitter som nyhedsbrev i sin virksomhed. Det havde jeg ikke selv tænkt som en mulighed. Og så bliver jeg meget inspireret af de ideer, som iværksætterne her har.  Andrea Jørgensen – http://piskeriset.blogspot.com

Det er fedt at se, at der er så mange kvinder med interesser i alle mulige retninger inden for det her felt. Jeg er programmør, og jeg savner lidt mere tekniske emner, men det er også fedt, at møde en masse nye mennesker, som jeg tager med hjem. Birgitte Thomsen

Jeg synes, det er cool, at der sker noget i København, hvor man kan træffe kvinder fra hele Øresundsregionen. Jeg synes, at der skal være mere af den her slags. Mere samarbejde over broen mellem danskere og svenskere. Melissa Dahlqvist (@dahlqvist)

Det er rigtig interessant at møde andre om web og IT. Det kan nogle gange være lidt svært at møde folk med de her interesser. Så jeg håber, at det bliver muligt at holde kontakten bagefter. Linn Grubbström (@linnkatarina)

Jeg tager den viden med hjem, at det ikke er så svært at samle en gruppe. Det her er første Geek Girl Meetup, men her er ligesom over 150 kvinder. Vi kan se, at interessen er der, så der er masser at mødes om. Melissa Dahlqvist (@dahlqvist)


2 kommentarer leave one →
  1. 7. november 2010 06:46

    Fantastisk dag – Tusind tak til arrangørerne, sponsorere og os deltagere for at gøre denne dag så vellykket og dynamisk. We made it a succes. Tak for ideer og mulighed for networking, for en ny gammel bluse, for lakrids og bøger som jeg glæder mig til at læse. Skønt at alle uanset nørdeniveau kan være med. Glæder mig allerede til næste år og til at mødes med jer på de sociale medier

Trackbacks

  1. Thanks for a fantastic #ggmcph! « Geek Girl Meetup

Skriv et svar

Heidi Vesterberg

Kommunikation og kreativ ordføring

Ordgylle fra Outlaw

Illustreret hverdagsvrøvl fra en meget lille plet

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.

